Kategorier
Artikler

Verden Ét job

Travel the World One Job på A Time C Har du nogensinde fundet dig selv stirre ud af vinduet, tabt i tanke, og spekulerer på, hvordan resten af denne verden så ud? Vågner du nogensinde om morgenen og længes efter at gå på arbejde? Undrer du dig over, hvordan du vil klare din tid uden en chef? Vidste du, at der er flere mennesker ligesom dig rundt om i verden?

For at være ærlig, har vi alle følt nogle, eller de fleste af disse følelser i hele vores karriere.

På trods af alt forbruget, hvorfor vores kultur stadig har en følelse gæstfrihed?

Vi er nødt til at praktisere gæstfrihed.

Det er en nødvendighed. Uden den ville vi ikke være i stand til at fungere. At være i stand til og villig til at hjælpe andre, at sprede deres fødder og lette deres hjerter i tider med sygdom, ferie og i tider, hvor de er usikre, er ikke kun naturligt, men et menneskeligt træk.

Mange mennesker er baseret på håndtrykket. Det er første gang, vi møder nogen. Vi får øjenkontakt, og det får os til at føle os godt tilpas med hinanden. Vi ville ikke have et socialt liv, hvis vi ikke brugte “lykønskningskort” tilgang.

Gaver er et udtryk for taknemmelighed for nogen.

Hugo Gardroit skrev i sin bog The Power of Greeting Cards: “Folk kan føle, at et gavekort er personligt, men formålet med et korts formål er at mødes og hilse på folk. Hvis du påtager dig ansvaret i slutningen, kan det være svært at opnå respekt. Fysisk kraft er ubrugelig i samspil… Den ydmyge omfavnelse… af et kort er at fremme et psykologisk forhold … med en person.

Gazes er en form for at give og tage med mennesker. Vi deler noget, som vi værner om med dem. Dette giver os mulighed for at føle, at vi har noget til fælles, selvom vi ikke har talt med dem i måneder eller år.

Ord er en måde at give og modtage med andre. Folk, der er åbne for at dele deres tanker med ord, er interessante, fordi de deler et fællestræk: de føler en slags forbindelse med os. Det får dem til at føle sig vigtige.

Tekstbeskeder er beregnet til at blive udskrevet. Det betyder, at vi ikke kan sige nej eller ja til nogen, hvis det mislykkes. Du kan ikke fortælle nogen, hvad du virkelig har brug for, eller sige nej til dem. Det er vigtigt at huske på dette.

Her er nogle vigtige punkter for at hjælpe med dine ‘Give &take’-strategier

1. Tag det ikke alt for alvorligt.

Forsøg ikke at lave en nøjeregnende samtale med din chef om den manglende hjemmeopgave. Du kan ikke være seriøs, og du vil ikke lære så meget. Pres ikke dine chefer. Gå ikke i panik! Du kan ikke lade være med at tilbyde din støtte. Hold det køligt.

Du kan tilføje.

2. Tag det ikke alt for alvorligt.

Som vi nævnte tidligere, er nedfald en del af enhver situation. Beroligende kan bruges til at undgå det. Den “virkelige verden” vil snart vende tilbage til det normale, og tingene vil blive normale igen. Der er en blå himmel: panik fra ægte panik kan aldrig være en positiv ting.

3. Gå ikke i panik.

Den anden fordel ved panik? Det giver dig mulighed for at genopfinde dig selv. Du kan lære noget nyt i dagens hurtigt skiftende informationsalder.

4. Gå ikke i panik.

Selv hvis problemet indebærer at tage din chef i retten. Tag en dyb indånding. Det vil spare dig ansigt ved at analysere situationen og komme med en aftale.

5. Gå ikke i panik.

Gå ikke i panik, hvis du tror, du mister en ven, en slægtning eller et forretningsprojekt. Ejere skal føle sig komfortable og glade. Spændinger på arbejdspladsen kan føre til lavere overskud.

Nogle gange kan din intuition være korrekt. Hvis du tror, dit job er i fare, skal du gøre alt for at redde det. Sørg dog for at kommunikere med din chef og ikke med din chef.

Skriv et svar